Tänk ja sku försök bli brun

Igår tröstade jag mig själv med tanken på att kanske bli brun i sommar. Om jag så måste fake it. Igår var alltså första gången jag gav mig på brun utan sol!

Så.. Tanken är alltså att man ska smörja in hela kroppen med en sörja, inte missa en enda liten lem. Vilket visar sig vara mer eller mindre omöjligt. Efter att ha rullat runt, böjt och sträckt mig i diverse onaturliga gymnastiska ställningar, trodde jag att varje liten kvadratmilli var täckt av sörjan. Eftersom detta tog en bra tid, så hade sörjan gosat in sig i händerna. När du väl klarat av detta, så får du inte röra på dig, inte röra i något och inte klä på dig. Inte speciellt smidigt alls om ni frågar mig. Men jag gjorde mitt bästa.

Idag planerade jag på att vakna som en solkysst gudinna på Bahamas. Men i spegeln ser jag något som mer liknar en gulsotssjuk baby. Fläckig i olika nyanser av gult. Fruktansvärda händer och nagelband. Dessutom luktar sörjan lite som gammalt solarium, vilket betyder att jag också gör det.

Vad kan man då säga om detta.. Man kan ju undra vem i hela världen kom på detta! Och varför ska det vara så svårt!
Blir nog länge tills nästa gång. Dumheter dumheter dumheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar