Kändiskåta pundarungdomar håller inte måttet längre

Vem är dessa fån som finansierar projekt som "The Bling Ring"? Hela konceptet med kändiskåta ungdomar på droger känns gammalt och uttjatat, varför punga ut pengar på 1,5 timme upprepning av precis just det. Detta är alltså ett gäng ungdomar som 2008-2009 gjorde inbrott hos bl.a Paris Hilton, Orlando Bloom och Lindsey Lohan, som nu har blivit filmatiserat. Att brott som detta drar uppmärksamhet är inget konstigt, själv var jag också nyfiken. Själv var jag intresserad av hur rättegången gick till och deras tid i fängelset, med det fick publiken ingenting av. Dock att sitta igenom 90 minuter av fjortisar på heroin som tar "selfies" i stulna kläder, fick mig att för första gången att vilja gå och kräva mina pengar tillbaka och kanske pissa på filmpostern.

Inte nog med att filmen i sin helhet fick i.a.f några av oss i publiken att må fysiskt dåligt, så kan jag verkligen inte förstå varför Emma Watson, som jag trodde att äntligen lärt sig agera, gör ett så fruktansvärt dåligt skådespeleri. Alla karaktärerna var platta och pinsamma, och personligen var Watsons roll (om man nu kan välja) sämst, med pinsamma utrop som "I wanna rob!" och "Your butt looks AWESOME". 

Varför göra en film som ger dessa brottslingar precis vad de vill ha - Mer och Mer uppmärksamhet. Och dessutom på ett sätt som nästan glorifierar brotten de gjorde och mer eller mindre ville få oss att tycka synd om kidsen. Nej - bortkastade pengar, och jag lovar er att den inte ens är värd tiden att ladda ner skiten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar