Konversationer med koppen

Jag inhandlade min menskopp för någon futtig månad sen, och kan utan tvekan säga att det är det bästa köpet jag gjort. Men det får mig även att fundera över hur mycket pengar jag kommer spara.

Jag kommer dra till med ungefärliga siffror här, har inte bokfört varje Always paket jag köpt. -

Ponera att under ett år går det åt cirka:

1 paket Always Ultra bindor / månad  - 26 kr
1 paket Ob tamponger / två månader - 25 kr
1 paket Always trosskydd (30 pack) / 5 månader - 25 kr

så vad kommer vi till då ungefär..

Bindor i ett år kostar dig 312 kr. Tamponger kommer upp i 150 kr och trosskydd i ca. 60 spänn.
Under ett år lägger man alltså ut runt 522 kr (ca. 59 €) på endast mensskydd.
Jag betalade 340 kr (inklusive frakt) för min menskopp, och den lille jäkeln håller i 10 år. 5000 kr sparat!

Nu är ju detta bara draget ut mitt huvud och ingen riktig statistik direkt. Men det kan vara rätt kul att räkna ut vad du egentligen betalar för, och om det faktiskt är värt det.
Icke, om du frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar