Give me boktips!

Ett av mina mål med 2014 är att läsa! Läsa! Läsa! Jag vill läsa mer än jag någonsin gjort förut. Och jag vill köpa massor av härliga, förföriska, magiska och alldeles..alldeles underbara böcker!

Så mitt första mål är att läsa 10 böcker, när det är avklarat ger jag mig själv en budget på 200kr att köpa böcker för. Ju mer jag läser, desto högre budget får jag. Så till nästa jul kan jag förhoppnings köpa ett massivt bokpaket till mig själv! Good times. 

Så jag behöver boktips.
Anything! 

                                         

2 kommentarer:

  1. Robin Ludvig Isomaa8 januari 2014 kl. 01:06

    Läste just ut Kjell Westös nyaste roman, "Hägring 38". Den utspelar sig före kriget och följer med två personer och hur deras liv förändras; ena på grund av saker som hände under inbördeskriget och andra genom det politiska läget i Europa. Som allt annat Westö skrivit utspelar sig romanen i Helsingfors. Den rekommenderas!

    Om du gillar mer biografiska böcker kan jag erbjuda "Det gångna är inte en dröm" av Theodor Kallifatides och "Mandelas arv" av Richard Stengel.

    SvaraRadera
  2. Vill du ha någonting väldigt filosofiskt rekomenderar jag "En biodlares död" av Lars Gustavsson.

    SvaraRadera