Talar man verkligen så till en dam ?

"I'll give you something big enough to tear your ass in two". Ursäkta, men är det verkligen så man talar till en dam?  Att Robin Thicke's låt "Blurred Lines" har stigit till skyarna på radio, tv och listor är nästan en av vår tids fruktansvärda naturkatastrofer. Själv var jag "lyckligt" ovetande om att det fanns två versioner av videon till detta misslyckande, och hade egentligen bara fokuserat på att ignorera den man kan se på tv och låten (och det där tondöva skriket i bakgrunden). Tills jag nu ramlade över den ocensurerade versionen.

Och söta öde så illa jag mår.

Som att den censurerade inte var illa nog, nej nej. Tre snygga tjejer iklädda inget mer än string och nu och då ett par skor trippar runt tre fullt påklädda karar som slänger ur sig "komplimanger" som "You the hottest bitch in this place"och "Let me liberarte you, I know you want it". Så dessa vuxna karar (i kläder), känner alltså att det är deras sak att "släppa lös" dessa nakna kvinnor? Ska det anses ädelt då eller?

I ett skede sker detta:



Här har alltså en av männen i kläder (T.I) precis kammat håret på en av de nakna damerna. Varför ? Hon är då banne mig gammal nog att klara det själv. Så vad är det han vill att vi ska veta här? Att han tar hand om henne? Rättare sagt, har kontroll över denna sköra lilla "good girl". Eller kanske lite ägande till och med, för "you're an animal" eller hur var det T.I? Blir något så fruktansvärt äcklad av att de fått denna vuxna dam att se ut som ett barn.. Är inte det BARA vidrigt ? 


Det finns inte en sekund av denna vidriga video som inte kränker och nervärderar kvinnor, sexism i ett nötskal kan man nog med all rätt kalla skiten. Men för Robin, T.I och Pharrell verkar denna fyra minuter långa uppvisning inte vara mer än en pittförlängare och kukmätartävling.
Ett litet exempel på det kanske skulle smaka: 

pinsamt..


Om jag inte varit så upprörd över detta nu skulle jag antagligen fortsätta skriva av mig mer, men är det någon annan som känner som jag så läs gärna: A feminist takedown of robin thicke and anyone who thinks there's something blurry about sexism

1 kommentar:

  1. MEN HERREGUD!!!! hittills ha ja bara tyckt att de e e en jävligt irriterande låt o int ens orka hör va di sjunger -_- jisstas, videon va dessutom så otroligt meningslös på alla sätt. nu tänker ja hat den där låten av hela min själ

    /SKURU

    SvaraRadera